Jak wzmocnić organizm

Po szarej jesieni i chłodnych zimowych dniach, wielu z nas skarży się na obniżoną odporność. Infekcje i wirusy potrafią dosięgnąć człowieka w najmniej oczekiwanych okolicznościach. Nawet jeżdżąc codziennie do pracy tramwajem, trzeba liczyć się z tym, że może nas złapać jakaś choroba. Zwłaszcza w okresie początku wiosny, warto pomyśleć o podniesieniu odporności. Jednak niewielu z nas wie, jak wzmocnić organizm po wyczerpującym czasie jesieni i zimy.

Jak wzmocnić organizm?

Jak wzmocnić organizmPrzede wszystkim, na naszą odporność wpływa dobrze dobrana, zbilansowana dieta. Powinna ona opierać się w głównej mierze na warzywach, bogatych tłuszczach nienasyconych oraz pełnych witamin owocach. Myśląc o tym, jak wzmocnić organizm, należy przyjrzeć się zatem swoim nawykom żywieniowym. Bardzo istotne jest to, aby jeść produkty sezonowe, czyli takie które w danym okresie naturalnie występują w przyrodzie. W okresie lutego czy marca nie ma jeszcze sezonu na truskawki. Nie ma zatem opcji, że dostępne w sklepach tego typu owoce zebrane są na polskich polach. W odpowiedzi na pytanie jak wzmocnić organizm, nie należy zapominać o suplementacji odpowiednich substancji, których w okresie zimowym brak.

Witamina D

Przede wszystkim chodzi tu o witaminę D. Naturalne witamina D jest wytwarzana przez organizm podczas przenikania przez skórę promieni słonecznych. W słoneczny dzień wystarczy kilka minut na słońcu, by zażyć wymaganą dzienną dawkę tej substancji. W okresie zimowym, z wiadomych przyczyn jest to raczej mało prawdopodobne. Zastanawiając się nad tym jak wzmocnić organizm w tej kwestii, warto rozważyć sięgnięcie po dostępne na rynku preparaty, które zastąpią nam naturalną witaminę D. Warto również sięgnąć po sok z aronii. Poprawia on odporność już w kilka dni po zastosowaniu. Niezłym patentem na to jak wzmocnić organizm jest rozpoczynanie każdego dnia od ciepłej wody z cytryną. Wystarczy co rano, przed śniadaniem wypić szklankę takiego eliksiru a po kilku tygodniach stosowania już zauważymy różnicę. Bardzo ważnym czynnikiem jest również zażywanie ruchu. Nie chodzi tu o katowanie swojego organizmu podnosząc ciężary na siłowni. Jednak codzienny spacer czy przebiegnięcie kilku kilometrów na świeżym powietrzu powinno nam pomóc. Nie ma oczywiście jednego słusznego sposobu na to, jak wzmocnić organizm.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here